To samo dotyczy się handlu stacjonarnego. Przepisy nie przewidują konieczności przyjęcia zwrotu przez taki sklep. Inaczej ma się to w internecie, ale i tam czyhają zagrożenia - mówi Emilia Król, pracownik biura Rzecznika Konsumentów w Gorzowie:
Sprawdzić stronę, na której kupujemy prezenty. Mamy wysyp przed świętami wszelkiego rodzaju sprzedawców, którzy oferują towary w bardzo niskiej cenie, które po prostu do klientów najczęściej nie docierają. Wiadomo, mamy prawo do odstąpienia, ale jeżeli to jest taki przedsiębiorca, który tak naprawdę nie istnieje, to z takiego prawa nie będziemy mogli skorzystać.
Przypomnijmy, w przypadku wątpliwości zawsze warto skontaktować się z biurem gorzowskiego Rzecznika Konsumentów. Osobiście można to zrobić przy ulicy Łokietka 22, w pokoju numer 101. Zawsze można też skonsultować się telefonicznie lub mailowo. Szczegóły znajdziecie na stronie gorzowskiego magistratu.