Fanta zmienia logo. Tak teraz będzie wyglądać
Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, zespół projektowy The Coca-Cola Company, właściciela marki napojów Fanta, we współpracy z agencją Jones Knowles Ritchie, przeprowadził rebranding marki w celu nadania jej zabawnego wizerunku, który przemówiłby do wszystkich grup wiekowych.
- Fanta to jedna z najbardziej zabawnych marek, jakie mamy w naszym portfolio, jednak było jasne, że potrzebuje trochę troski — powiedział globalny wiceprezes ds. projektowania w The Coca-Cola Company, Rapha Abreu.
- Dotychczas tożsamość była zbyt powściągliwa i nie przedstawiała żartobliwości – powiedział Abreu Dezeen. - Jednocześnie wydawało się, że jest skierowany do młodszej publiczności – Naszą publicznością jest każdy, kto ma ochotę na zabawę w sercu, i ważne było, abyśmy przedstawili ideę zabawy i zabawy starszej publiczności – kontynuował.
W ramach rebrandingu, poprzednie logo marki zostało uproszczone poprzez wprowadzenie płaskiego projektu z odsłoniętymi plecami. Nowe logo charakteryzuje się wygładzonymi literami i brakiem cieniowania, a także brakiem ikony w kształcie uśmiechu w drugiej literze "A". Gruby cień w nowym logo ma jaśniejszy odcień niebieskiego i został rozciągnięty w dół, tworząc punkt.
Co zmieniło się w logo Fanty?
Ponieważ nowe logo będzie stosowane we wszystkich wariantach smakowych Fanta, w tym w pomarańczowej wersji, zespół projektowy zdecydował się na usunięcie pomarańczowego koła i liścia z logotypu marki - pisze portal Wirtualne Media.
- Ważne było, aby nowa tożsamość marki była dokładnym odzwierciedleniem marki Fanta - wyjaśnił Abreu. - Oznaczało to upewnienie się, że ożywiliśmy każdy smak. Weźmy na przykład nasze stare logo, umieszczenie w nim pomarańczy było mylące, gdy mamy gamę smaków wykraczających poza pomarańczę. Nie chcieliśmy, aby inne smaki były zagrożone, chociaż wiemy, że pomarańczowy jest najbardziej kultowym smakiem - dodał.
Fanta jest drugą marką The Coca-Cola Company, po Sprite, która zmienia swoje logo i identyfikację wizualną. W maju ubiegłego roku, Sprite wprowadził pierwszą w historii globalną platformę "Heat Happens" oraz nowe opakowania. W lutym tego roku, marka Sprite Zero przeprowadziła swoją pierwszą globalną kampanię reklamową.