Biedronka

i

Autor: Marek Kudelski/Super Express Biedronka

ważne

Klienci Lidla i Biedronki skarżą się na parkingi. Są wprowadzani w błąd?

2024-02-13 12:58

Klienci sklepów dyskontowych nadal otrzymują mandaty za brak biletu z parkometru na przedniej szybie samochodu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął działania w celu zwalczania nieuczciwych praktyk zarządców parkingów. Według serwisu dlahandlu.pl "Statystyka skarg jednoznacznie wskazuje na ciągły wzrost".

W niektórych sklepach wprowadzono opłaty za parkowanie. W ciągu pierwszych 60 lub 90 minut parkowanie jest bezpłatne, pod warunkiem, że klient pobierze i umieści bilet parkingowy za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobi, zarządca parkingu nałoży opłatę w wysokości 90 zł lub 150 zł.

Z tego powodu klienci zgłaszają skargi na wysokie mandaty za brak biletu na parkingach przy sklepach takich jak Biedronka czy Lidl, a także na niejasne zasady dotyczące reklamacji.

Statystyka skarg, jakie wpływają do nas od konsumentów w związku z wątpliwymi praktykami operatorów nie pozostawia wątpliwości - obserwujemy stałą tendencję wzrostową - podaje biuro prasowe UOKiK w odpowiedzi na pytania dlahandlu.pl.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafia wiele spraw od konsumentów, którzy twierdzą, że nie zostali odpowiednio poinformowani o zasadach dotyczących opłat parkingowych.

Klienci skarżą się, że czasami dochodziło do nakładania dodatkowych opłat, nawet jeśli nie minął czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie. Wezwania otrzymywały osoby, które pobierały bilet parkingowy, ale nie umieszczały go za przednią szybą pojazdu.

Działo się to z różnych przyczyn, na przykład klient odruchowo włożył bilet do portfela i poszedł zrobić zakupy, nie zdążył wrócić z parkometru przed wystawieniem wezwania, bilet zsunął się na siedzenie, itp. W związku z coraz większą liczbą skarg, sprawie postanowił się przyjrzeć Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W 2020 roku Urząd otrzymał 128 skarg, w 2021 roku - 113, w 2022 roku - 275, a w 2023 roku - aż 377. Na początek lutego 2024 roku Urząd otrzymał 55 sygnałów od klientów, którzy zgłaszają problemy z procesem reklamacji, nieprecyzyjne informacje o zasadach płatności oraz dodatkowe opłaty.

Urząd analizuje, czy praktyki firm zarządzających parkingami nie naruszają zbiorowych interesów klientów. Jeśli stwierdzi nadużycia, będzie mógł wszcząć postępowanie. "W przypadkach indywidualnych warto szukać pomocy u lokalnego rzecznika konsumentów" - radzi Urząd.

To największy tego typu parking w Krakowie. Od dziś mogą korzystać z niego kierowcy

Darmowe parkingi przy galeriach handlowych lub dyskontach w dużych miastach odchodzą w zapomnienie ze względu na problemy z wolnymi miejscami parkingowymi. Często są one zajmowane przez pracowników lub osoby, które nie są klientami danego obiektu. Opłaty za pozostawienie auta mogą zaskoczyć niektórych kierowców.

Na parkingach przy marketach sieci Biedronka tzw. dodatkowa opłata za brak biletu to 150 zł, w przypadku Lidla - 95 zł, choć mandat może wzrosnąć nawet do 200 zł. Kaufland proponuje dodatkową opłatę w wysokości 50 zł, obsługujący parkingi przy sklepach Aldi i Carrefour nałożą w takiej sytuacji odpowiednio 90 i 95 zł opłaty dodatkowej. Z wydatkiem dodatkowych 90 zł muszą liczyć się także parkujący pod marketami Auchan, którzy nie wykupią biletu - pisze Bankier.pl.

Nowe parkingi "Parkuj i jedź" we Wrocławiu
Sonda
Czy płatne parkingi przy sklepach to dobre rozwiązanie?