Rekrutacja do podstawówek w Gorzowie na rok szkolny 2024/2025
Elektroniczna rekrutacja do publicznych szkół podstawowych w Gorzowie Wielkopolskim rozpoczęła się w poniedziałek, 4. marca i potrwa do 3. kwietnia 2024. W tym czasie rodzice lub opiekunowie mogą zgłosić swoje dziecko do pierwszej klasy. Wnioski należy złożyć w szkole znajdującej się w obwodzie zamieszkania dziecka - taka placówka obligatoryjnie musi przyjąć malucha, który ukończył 7. rok życia.
Istnieje również możliwość ubiegania się o miejsce w innej szkole, leżącej poza obwodem, ale wówczas o przyjęciu dziecka decyduje ilość uzyskanych przez niego punktów oraz liczba wolnych miejsc.
Jak zarejestrować dziecko do szkoły podstawowej?
Aby zgłosić kandydaturę dziecka do szkoły, należy wejść na stronę www.um.gorzow.pl, a następnie wybrać zakładkę "e-urząd". Tam znajduje się zakładka "Edukacja - Nabór do Szkół Podstawowych", a w niej należy kliknąć "Zgłoś kandydaturę". Później system wskaże dalsze kroki postępowania.
Polecany artykuł:
Jeśli chodzi o szkoły spoza obwodu to kandydaci mogą wybrać maksymalnie trzy szkoły, przy czym odpowiednie dokumenty należy złożyć w tzw. szkole pierwszego wyboru.
W Gorzowie funkcjonuje 20 szkół podstawowych.
Harmonogram naboru do szkół podstawowych w Gorzowie
- 04.03-03.04.2024 - uruchomienie rekrutacji w serwisie elektronicznym dla rodziców. Przyjmowanie zgłoszeń/wniosków kandydatów ubiegających się o przyjęcie do szkoły. Przyjmowanie wydrukowanych zgłoszeń w placówce obwodowej lub wniosków wraz z załącznikami w placówce pierwszego wyboru.
- 08.04-16.04.2024 - weryfikacja wniosków.
- 22.04.2024 g. 14:00 - ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
- 23.04-13.05.2024 - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.
- 20.05.2024 g. 14:00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.