Pociąg POLREGIO

i

Autor: materiały prasowe POLREGIO

pociągi

Lubuskie będzie miało nowe pociągi! Na jakich trasach wyjadą?

2023-12-03 12:21

Kilka miesięcy temu zakończył się ogłoszony przetarg na trzy szynobusy z serii SA 136. Zwycięzcą została firma POLREGIO, która użyje tych pojazdów do transportu pasażerów w województwie lubuskim.

Szynobusy SA136 to szynobusy wyprodukowane przez PESĘ, zdolne do przewiezienia jednorazowo 300 pasażerów i osiągnięcia prędkości 120 km/godz. Mają również WiFi oraz monitoring wizyjny.

Każdy dodatkowy skład to dla nas szansa na zwiększenie komfortu podróżnych, dlatego staramy się systematycznie powiększać tabor POLREGIO. Nowe jednostki trafią tam, gdzie aktualnie są największe potrzeby, a w tym momencie jest to oczywiście województwo lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych. Jednocześnie cały czas ciężko pracujemy nad dalszą poprawą sytuacji w regionie – powiedział prezes POLREGIO, Adam Pawlik.

POLREGIO zdaje sobie sprawę z niełatwej sytuacji, jaka wciąż panuje w województwie lubuskim. Dlatego też realizacja planu naprawczego wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego, stanowi dla spółki priorytet. Z tego powodu zakup nowych szynobusów jest tak ważny, by zapewnić pasażerom nie tylko większy komfort, ale przede wszystkim pewność przejazdów.

Tak będą wyglądać nowe pociągi w Lubuskiem! Na jakich trasach je zobaczymy?

Wygrana w przetargu to ważny krok, by ten cel osiągnąć. Składy SA 136 trafią na lubuskie tory zaraz po zakończeniu przeglądów P3.2.

Dodatkowo, w ramach tego przetargu, szynobusy nie będą jedynymi nowymi pojazdami dla regionu. Województwo Lubuskie planuje zakupić także dwa nowe hybrydowe pociągi, które głównie będą obsługiwać północną część regionu. Informacja o tym zakupie została ogłoszona na konferencji prasowej 30 października 2023 r. w Gorzowie Wlkp.

Te nowe składy będą zdolne do poruszania się zarówno po trakcji elektrycznej, jak i na trasach nieposiadających tej infrastruktury. To kompromisowe rozwiązanie, uwzględniające wymogi Komisji Europejskiej (która zabrania zakupu taboru spalinowego ze środków UE) oraz częściowo adresujące problem braku wystarczającej liczby zelektryfikowanych linii kolejowych w województwie.

Koszt zakupu dwóch nowych szynobusów wynosi ponad 73 mln złotych, z czego dofinansowanie ze środków unijnych sięga ponad 54 mln złotych.

Nowe pociągi od bydgoskiej Pesy wjechały na tory