Gorzowianie o pociągach elektrycznych mogą tylko pomarzyć. Zapowiadana elektryfikacja linii Gorzów-Skwierzyna-Międzychód i dalej do Poznania stanęła pod znakiem zapytania.
PKP po spotkaniu z marszałkiem województwa wielkopolskiego wycofuje się z planów elektryfikacji odcinka Szamotuły-Międzychód. Zostanie on zmodernizowany według pierwotnych założeń, czyli bez trakcji elektrycznej i z torami dopuszczającymi jazdę z prędkością 120 km na godzinę, a nie 160. Powodem zmiany jest brak pieniędzy na tak szeroką przebudowę.
Lubuski odcinek Kolei plus wkrótce powinien mieć projektanta.
Wybraliśmy wykonawcę, drugi oferent się odwołał. W ciągu 2 tygodni powinna odbyć się rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą. W trzecim kwartale powinniśmy mieć podpisaną umowę z wykonawcą, który zaprojektuje zarówno układ torowy jak i sieć trakcyjną oraz układ zasilania do niej, dla projektu Kolej plus Gorzów-Skwierzyna-Międzychód - mówi Paweł Pleśniar z PKP PLK.
Zgodnie z założeniami modernizacja linii Gorzów-Międzychód-Poznań ma być gotowa w 2029 roku.
Polecany artykuł: