Gorzów: pociąg

i

Autor: Michał Beim/wikimedia.org, Creative Commons "Impuls" w barwach lubuskich kolei regionalnych.

Transport publiczny

Elektryfikacja jednak nie dla Gorzowa

2025-06-09 15:19

Trakcja elektryczna znajdzie się na projekcie modernizowanej linie Gorzów-Skwierzyna-Międzychód i tylko tam będzie można ją zobaczyć. Wielkopolski odcinek linii 363 zmodernizowany zostanie według pierwotnego planu, czyli bez elektryfikacji. A to oznacza, że bezzasadnym jest elektryfikowanie odcinka lubuskiego.

Gorzowianie o pociągach elektrycznych mogą tylko pomarzyć. Zapowiadana elektryfikacja linii ​Gorzów-Skwierzyna-Międzychód i dalej do Poznania stanęła pod znakiem zapytania.

PKP po spotkaniu z marszałkiem województwa wielkopolskiego wycofuje się z planów elektryfikacji odcinka Szamotuły-Międzychód. Zostanie on zmodernizowany według pierwotnych założeń, czyli bez trakcji elektrycznej i z torami dopuszczającymi jazdę z prędkością 120 km na godzinę, a nie 160. Powodem zmiany jest brak pieniędzy na tak szeroką przebudowę.

Lubuski odcinek Kolei plus wkrótce powinien mieć projektanta.

Wybraliśmy wykonawcę, drugi oferent się odwołał. W ciągu 2 tygodni powinna odbyć się rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą. W trzecim kwartale powinniśmy mieć podpisaną umowę z wykonawcą, który zaprojektuje zarówno układ torowy jak i sieć trakcyjną oraz układ zasilania do niej, dla projektu Kolej plus Gorzów-Skwierzyna-Międzychód - mówi Paweł Pleśniar z PKP PLK.

Zgodnie z założeniami modernizacja linii Gorzów-Międzychód-Poznań ma być gotowa w 2029 roku.

QUIZ: Robert Lewandowski w reprezentacji Polski. Pamiętasz legendarne występy?
Pytanie 1 z 12
Od tego się zaczęło. Z jakim rywalem zadebiutował Robert Lewandowski?