Nowy most kolejowy w Gorzowie miał być w 2026 roku, ale nie będzie. Przesunięcie może sięgać nawet 3 lat.
Obecnie przeprawa przez Wartę jest projektowana. Do końca roku powinno być to zrobione. Kolejne 12 miesięcy zajmie uzyskanie wszelkich wymaganych zgód i pozwoleń. Prace budowlane najwcześniej zaczną się w 2027 roku. Zakończenie to 2028 lub nawet 2029 rok.
Chcemy zgrać trzy elementy: Kolej plus, most i remont torowiska do Międzyrzecza, mniej więcej w tym samym czasie, żeby utrudnienia dla pasażerów nie były rozwleczone na długi czas i nie było wielokrotnego zamykania ruchu. Celujemy w ten okres 2027-2028 - mówi Paweł Pleśniar z PKP PLK.
Przy moście kolejowym nad Wartą, który będzie zupełnie nowym obiektem, powstanie kładka dla pieszych. Dodatkowo zbudowana będzie nowa przeprawa nad Kanałem Ulgi.
Przypomnijmy: w czerwcu ubiegłego roku wojewoda lubuski zapowiadał, że nowe mosty i kładka będą gotowe do końca 2026 orku. Potwierdził to także wiceminister infrastruktury, który był w Gorzowie w wrześniu 2024.
Polecany artykuł: