Rozbudowa DK22 w Gorzowie została zakończona
Wreszcie, po kilkukrotnym przekładaniu terminu zakończenia robót, DK22 w Gorzowie jest już gotowa! Droga została przebudowana na odcinku od ulicy Fieldorfa Nila do granic miasta. W tej chwili dostępny jest już dwujezdniowy przejazd w obu kierunkach. Możliwy jest też wjazd i wyjazd z ul. Walczaka z Fieldorfa Nila.
To z pewnością dobre wiadomości dla kierowców, którzy powinni jednak bardzo uważać. Nowa organizacja ruchu na początku może być nieco kłopotliwa, zwłaszcza w przypadku ronda turbinowego.
W związku z otwarciem drogi zmienia ulegają także trasy autobusów MZK. Od piątku (30.06) na stałe trasy powracają linie nr 124 i 201, które będą się poruszać ul. Bora Komorowskiego i Fieldorfa Nila.
Nowe rondo turbinowe - mieszkańcy nie wiedzą jak jeździć?
W ramach prac na DK22 przebudowane zostało także Rondo Gdańskie. Obecnie funkcjonuje ono jako rondo turbinowe, zwane także bezkolizyjnym. To rondo, w którym pasy ruchu nie przecinają się ze sobą - to oznacza, że nie musisz zmieniać pasa ruchu, by zjechać bądź wjechać na rondo.
Rondo na na skrzyżowaniu ulic Walczaka i Jagiełły zostało odpowiednio oznaczone, a namalowane pasy informują kierowców jak powinni się po nim poruszać. Jednak, co z tego skoro kierowcy... jeżdżą jak chcą! Nie wiadomo czy z niewiedzy czy z przyzwyczajenia do standardowego typu rond, ale wiele kierowców jeździ po rondzie turbinowym nieprawidłowo ignorując wszelkie wytyczne. To może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, a na portalach internetowych mieszkańcy już pytają kiedy dojdzie do pierwszej kolizji.
Specjalne tablice dla bezpieczeństwa
Aby zwiększyć bezpieczeństwo na Walczaka pojawiły się specjalne tablice LED, które informują o zagrożeniach, utrudnieniach, objazdach, a nawet o pogodzie.
Na tablicach będzie można umieszczać komunikaty pogodowe, informacje tekstowe i symbole znaków drogowych. Mogą one współpracować ze stacją pomiaru ruchu i ważenia pojazdów w ruchu, z radarami do pomiaru prędkości oraz z drogowymi stacjami pogodowymi. Mogą automatycznie wyświetlać kierowcom informację o wykrytym przeciążeniu, przekroczeniu prędkości bądź aktualnych warunkach pogodowych. Sterowanie może być realizowane bezpośrednio ze stacji pomiarowych albo z centrum zarządzania ruchem drogowym - informuje Wiesław Ciepiela, rzecznik prasowy z gorzowskiego magistratu.
W ciągu przebudowanej ulicy pojawią się także radary mierzące prędkość z jaką poruszają się samochody.