Messenger nie działa? Coraz więcej problemów z czatem
Messenger to jedno z najbardziej popularnych narzędzi służących do komunikacji online. Niestety, w ostatnim czasie użytkownicy zaczęli zgłaszać pojawiające się coraz częściej problemy, które uniemożliwiają sprawne korzystanie z aplikacji.
Awarii jest kilka i zgodnie z relacjami użytkowników: nasiliły się w ostatnich dniach. Internauci zwracają uwagę ma problemy z okienkami czatu, które nie chcą się zamknąć bądź otworzyć, a sama konwersacja zacina się na jednej wiadomości uniemożliwiając dalszą rozmowę.
Po drugie: problemy z przewijaniem wiadomości. Jak się okazuje, coraz częściej messenger "sam z siebie" scroluje wiadomości w górę lub w dół, a zatrzymanie tego procesu przez użytkownika jest praktycznie niemożliwe - czasem nie pomaga nawet wyłączenie i ponowne włączenie aplikacji. Podobnie problemy mają miejsce w przypadku prób odszukania starszych wiadomości.
Wielu użytkowników ma też trudności z samym wejściem do aplikacji - mimo pojawiających się powiadomień o otrzymanych wiadomościach nie ma możliwości ich odczytania, bo messenger zwyczajnie nie pokazuje ich w konwersacji.
Jakby tego było mało, wiadomości przychodzą z kilkuminutowym opóźnieniem, nie są w całości wyświetlane lub też przychodzą powiadomienia sprzed kilku dni, o wiadomościach, które już dawno zostały odczytane.
Niektórzy zgłaszają problemy z wysyłaniem i odbieraniem zdjęć oraz materiałów wideo i nagrań głosowych, a jeszcze innym nie działa... zupełnie nic! Jak się okazuje, rozwiązaniem nie jest nawet odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji - niektórzy użytkownicy po takim działaniu nie mieli opcji wyboru języka polskiego do obsługi aplikacji.
Awaria messengera. Co robić?
Problemy zgłaszane są już od połowy stycznia, ale wyjątkowo nasiliły się w środę (31.01). To właśnie w tym dniu spływa najwięcej zgłoszeń o awariach. Póki co nie wiadomo dokładnie skąd biorą się takie problemy, być może ma to związek z wprowadzanymi przez Facebooka aktualizacjami, które docelowo mają usprawnić działanie aplikacji.
Niestety, jako użytkownicy mamy ograniczone pole działania. Na początek warto zrestartować swoje urządzenie, a jeśli to nie pomoże dobrze jest odinstalować aplikację i zainstalować ją ponownie pobierając ze sklepu Google Play - takie działanie rekomenduje zresztą sam Facebook. Mimo wszystko nie daje to gwarancji naprawienia systemu.
Najlepiej więc... uzbroić się w sporą dawkę cierpliwości, a bieżącą awarię zgłosić za pośrednictwem platformy downdetector.pl, która raportuje zdarzenie, gdy liczba zgłoszeń o problemie jest znacząco większa niż zwykła ilość zgłoszeń dla danej pory dnia.