Po odejściu od kasy zwroty nie będą przyjmowane. Pamiętajmy, że sklepy stacjonarne nie mają obowiązku przyjmowania zakupionego wcześniej towaru. Zbliżają się święta. Wchodzimy w gorący okres kupowania prezentów. Nie zawsze jednak okazują się one trafione. Co możemy później zrobić z takim prezentem? Jeżeli został zakupiony w sklepie stacjonarnym jesteśmy zdani na dobrą wolę sprzedawcy. Miejski rzecznik konsumentów radzi, żeby przed zakupem zorientować się, czy sklep uznaje zwroty.
Należy sprawdzić czy jest informacja w sklepie, że taka możliwość istnieje. Jeśli nie, zapytajmy sprzedawcę. Jeżeli sprzedawca daje taką możliwość, ale nie widzimy tego w regulaminie ani informacji sklepowej, poprośmy, żeby zapisał nam to na paragonie - mówi Tomasz Gierczak.
W dużych sklepach, siecówkach taki regulamin powinien być dostępny. Także forma zwrotu zależy od sprzedawcy. Może to być wymiana na inny towar, w przypadku odzieży np. odpowiedni rozmiar. U innego sprzedawcy zamiast gotówki możemy otrzymać voucher do wykorzystania w danym sklepie. Rzecznik podkreśla, że w przypadku zakupów w sklepach tradycyjnych kwestia ewentualnych zwrotów nie jest uregulowana prawem.