Słońce i planety

i

Autor: Canva Pro

QUIZ

Quiz o kosmosie. Jak dobrze znasz planety Układu Słonecznego? Sprawdź, czy je rozpoznasz

2024-04-01 15:34

Kosmos fascynuje ludzi od wieków i od dawna stanowi przedmiot licznych badań. Ludziom udało się już poznać część otaczającego nas Wszechświata, ale nie da się ukryć, że kryje on przed nami jeszcze niezliczone tajemnice. Pewne jest natomiast, że... to Ziemia krąży wokół Słońca razem z siedmioma innymi planetami. Jak dobrze je znasz? Rozwiąż nasz kosmiczny wuiz i sprawdź swoją wiedzę!

Szacuje się, że współcześnie więcej wiemy o kosmosie niż o głębinach oceanów, chociaż droga do tej wiedzy nie była łatwa. Początkowe teorie dotyczące tego, że Ziemia jest płaska i że to Słońce krąży wokół niej, zostały już dawno obalone, a w tym momencie naukowcy badają coraz głębsze struktury kosmosu odkrywając coraz to nowe zjawiska, procesy, planety i gwiazdy.

Nawet kształtowany przez miliardy lat Układ Słoneczny, w którym znajduje się Ziemia, nie jest do końca zbadany i naukowcy wciąż dokonują w nim nowych odkryć.

Układ Słoneczny - czym jest?

Układ Słoneczny to układ planetarny w Drodze Mlecznej, który składa się ze Słońca i ośmiu planet - powiązanych z nim grawitacyjnie. W Układzie Słonecznym znajdują się też księżyce, planety karłowate, pył międzyplanetarny i miliardy planetoid, komet i meteoroidów.

W tej chwili eksperci odkryli już ponad 1000 układów planetarnych krążących wokół gwiazd w naszej własnej galaktyce, czyli Drodze Mlecznej - ten w którym znajduje się Ziemia nazwany został Słonecznym, ponieważ to właśnie wokół Słońca krążą skupione w nim planety.

A czy Ty znasz Układ Słoneczny i krążące w nim planety? Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie!

Quiz o kosmosie: Jak dobrze znasz planety Układu Słonecznego?

Pytanie 1 z 10
Na początek coś łatwego: Którą planetą od Słońca jest Ziemia?
Ziemia

Najciemniejsze miejsca w Polsce

Sonda
Myślisz, że w kosmosie istnieje życie?
Otwarcie Planetarium Śląskiego - Parku Nauki