Takich sytuacji nie da się całkowicie wyeliminować, ale można je ograniczyć. Zwolnione miejsce to szansa dla kolejnego pacjenta, który czeka na wizytę u specjalisty Gorzowscy medycy uważają, że potrzebna jest współpraca na linii pacjent – poradnia.
- Niestety zdarzają się dni, w których do jednej poradni na zaplanowany termin nie zgłasza się nawet kilkanaście osób. Nie mając wiedzy o rezygnacji, czy przesunięciu wizyty- nie można jej zaproponować innemu pacjentowi. To powoduje, że na konsultacje u części specjalistów czeka się dłużej niż jest to potrzebne - Barbara Kasperska, kierownik ds. funkcjonowania poradni w gorzowskim szpitalu.
Aby odwołać lub zmienić termin wizyty nie trzeba przychodzić do poradni. Można to zrobić nie wychodząc z domu pisząc mail na adres rejestracja@szpital.gorzow.pl
Jeżeli pacjent nie odwoła wizyty i nie przyjdzie, placówka medyczna ma prawo wykreślenia go z listy oczekujących. Każde takie niestawienie się jest zapisywane w systemie szpitalnym. Lecznica przypomina też, że każdy pacjent ma ustawowy obowiązek powiadomienia o odwołania lub rezygnacji z wizyty u lekarza.