Sprawdzane są trzy opcje przejazdu, która zostanie wybrana na razie nie wiadomo. Chodzi o kolejkę wąskotorową w tunelach pod ziemią. Ma ona osiem wagonów, które pomieszczą maksymalnie 50 osób. Lokomotywy są dwie, jedna z przodu i druga z tyłu, bo kolejka nie ma jak zawrócić. Zasilają ją akumulatory.
Gdy testy się zakończą i będzie pewność, że wszystko działa bezpiecznie – wagony zabiorą turystów na przejażdżkę jeszcze w tym sezonie.
![gorzów bunkry MRU 2](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-uSHo-eRjj-XR7L_gorzow-bunkry-mru-2-664x442-nocrop.jpg)
i
Kolejka, na terenie rezerwatu przyrody, kursować będzie od kwietnia do października. Nie może ona zakłócać bytowania nietoperzy. Trasa ma liczyć około 500 metrów.
Ku końcowi ma się rozbudowa muzeum. W nowym bunkrze powstanie sala multimedialna, która pozwoli na utworzenie aplikacji mobilnych oraz audioprzewodników ułatwiających zwiedzanie MRU. Oficjalne otwarcie zaplanowano na wrzesień. Projekt "Na Szlaku Wspólnej Historii" realizowany jest wspólnie z Muzeum Seelow ze środków unijnych.