Za niecałe dziesięć dni uczniowie z ostatnich województw zakończą ferie zimowe. Wtedy większość osób, które dotychczas nie myślały o letnich wakacjach, zaczyna je planować. W biurach podróży zauważalne jest już poruszenie. Polacy zaczynają interesować się tym, co ciekawego jest w ofercie na ten rok. Widoczne są także kilka nowych trendów.
Polacy powrócili do dobrego zwyczaju rezerwowania wyjazdów z większym wyprzedzeniem. Promocje cenowe, ale też dodatkowe korzyści, a przede wszystkim większy wybór ofert to powody, dla których opłaca się wcześniej zakupić wycieczkę - mówi Marzena German z Wakacje.pl na łamach Wirtualnej Polski.
W tych miesiącach Polacy najwięcej wykupują wycieczek
- Jednym z wybijających się terminów jest początek sezonu letniego przypadający na maj i czerwiec. O ile wyjazdy na majówkę nie są niczym zaskakującym, to cieszy, że coraz więcej osób decyduje się na podróż w dotychczas mniej popularnych terminach. Wydaje się, że Polacy dostrzegli już korzyści wynikające z podróżowania przed właściwym latem - mówi Marzena German w "WP".
Trend wyjazdów poza okresem wakacji szkolnych jest również zauważalny w Polsce. Turyści, organizujący swoje wakacje samodzielnie w górach lub nad morzem, coraz chętniej poszukują noclegów tuż przed rozpoczęciem wysokiego sezonu.
- W naszym portalu pojawiły się już pierwsze rezerwacje na sezon letni, a turyści chętnie wybierają właśnie czerwiec - mówi w rozmowie z "WP", Karol Wiak z Nocowanie.pl. - Ma to oczywiście swoje plusy, takie jak mniejsze tłumy, bardziej przystępne ceny, a często także lepsze warunki pogodowe - wymienia ekspert.
Planujesz w tym roku zagraniczne wakacje? Znany przewoźnik kasuje loty, nigdzie nie polecisz!
Marzena German informuje, że oferta na tegoroczny sezon letni jest jeszcze bardziej rozbudowana niż w poprzednim roku. Mimo że program był już mocno rozbudowany latem 2023 roku, trudno oczekiwać zupełnych nowości pod względem samych kierunków podróży. Jednak atrakcyjność produktu oferowanego przez biura podróży rośnie, choć z innego powodu. Regiony, które dotychczas były mniej popularne, staną się jeszcze bardziej dostępne dzięki dodatkowym lotom i większej liczbie miejsc noclegowych.
I tak w przypadku Turcji, która kojarzona jest przede wszystkim z riwierą Morza Śródziemnego, pojawią się dodatkowe wyloty nad Morze Egejskie. Ta część kraju jest trochę inna w swoim charakterze niż Antalya. Można tam znaleźć więcej butikowych hoteli, region jest bardziej popularny wśród klientów z Europy Zachodniej, co również wpływa na rodzaj oferty - mówi.